Jak vydělat na internetu?

9+1 Tipů: Jak vydělat na internetu?

Jak vydělat na internetu? Příležitostí jsou dnes tisíce. Internet se stal paralelním světem, který nám usnadňuje život a naprosto mění volný čas i ekonomické a výrobní procesy. Pokud Vás toto téma zajímá více, tak si určitě přečtěte také článek na webu Žij Úspěšně „Jak vydělat peníze na internetu„, který poskytuje ještě podrobnější pohled na tuto problematiku a také nabízí více praktických tipů.

Jak funguje vydělávání peněz na internetu?

Internet je takové digitální tržiště. Musíte nabídnout něco, o co bude mít někdo zájem v nejširším slova smyslu. Může to být dobrý produkt, prostor pro reklamu, dovednost, služba či vlastní hodinová práce. Stejně jako v reálném světě je nadmíru důležité „umět se prodat„.

Stejně jako v reálném světě musíte i na internetu najít svůj minimální trh, což popisuje například Seth Godin ve svého knize „Tohle je marketing“. Co je minimální trh? To je trh nebo zjednodušeně kupující, kteří uspokojí Vaše očekávání přínosu. Pokud Vás baví psát blog a nepotřebuje z něj mít tisíce korun, tak můžete být spokojeni s několika produkty a je to pro Vás dostatečný trh. Většina z nás ale bude mít na internetu přirozenou touhu růst, která je v lidech zakořeněna. Budou se tak snažit svůj trh i nabídku činností stále rozšiřovat tak, aby byl vyšší růst nebo zisk.

Tak máte dvě hlavní možnosti. Jít s tlakem na cenu nebo na kvalitu. Vydělávat na množství nebo vydělávat na jedinečnosti. Předchozí dvě věty představují škály. Stejně jako tomu je v jiných činnostech. Musíte si uvědomit, kde jste a kam chcete své snažení zařadit.

Jak si vydělat peníze na internetu? Konkrétní tipy

V tomto článku budu popisovat konkrétní tipy, jak si vydělat peníze na internetu, které budou splňovat dvě zásadní podmínky. Vstup do těchto odvětví bude relativně jednoduchý a s nízkým finančním kapitálem. Ten, kdo se v těchto odvětvích bude chtít prosadit, bude muset mít „pouzetalent, zápal a vytrvalost.

Právě poslední jmenovaná vlastnost vidím jako naprosto klíčovou. Do bodu zlomu, kdy se Vaše aktivita a snažení začne nést ovoce, se mnoho lidí nedostane. Jak tedy začít vydělávat peníze na internetu?

#1. Vzdělávejte se a zkoušejte

Konkrétní tipy? Ano, první tip je trochu obecný, ale o to zásadnější. Internet má to kouzlo, že můžete jednoduše vyhledat úspěšné projekty, prozkoumat je a poučit se z nich. Dále můžete přečíst mnoho článků od úspěšných lidí. To vše je dobré ale ihned praktikovat a implementovat. Přečtete motivující knihu nebo zhlédnete kurz? Běžte si ihned vše vyzkoušet ideálně na vlastním smyšleném projektu, kterému více či méně věříte. Když se procházíte po ulici, tak si můžete snít o svém nápadu, jak vyděláte na internetu.

Z vlastní zkušenosti můžu říci, že je ideální rozjet si svůj vlastní online projekt a vždy když se něco naučíte, tak si to na tom projektu můžete krásně vyzkoušet. Testování v praxi je nenahraditelné a teorií nepřenositelné. Částečně i proto v oblastech jako marketing akademická sféra daleko zaostává za tržním vývojem. Jednoduše nepružné akademické prostředí nestačí dynamickému trhu. V některých moderních oborech jako je digitální marketing tak nemá škola přílišný dopad na posun v oboru. Své vzdělání ovšem nepodceňujte a vyhraďte si na něj jasný prostot, i když vám prvoplánově nevydělává peníze.

#2. Digitalizujte a inovujte

Z pohledu proveditelnosti se jedná možná o nejsložitější tip, avšak pokud se Vám povede prorazit, tak se můžete dostat až na vrchol. Vezměte si příklady mladých milionářů a miliardářů. Většinou se pustili do inovativní služby, která dříve na internetu nebyla a dokázali absolutně otočit nastavení určitého oboru.

Zářným příkladem z českého rybníčku je Tomáš Čupr a jeho služba Rohlík nebo Oliver Dlouhý a jeho veleúspěšné Kiwi.com. Oliver dlouhý narazil na problém či díru na trhu, 99 % lidí by si řeklo sakra a šlo by dál. Dlouhý tuto chybu identifikoval a začal jí vidět jako příležitost. Je to vlastně životní postoj, s kterým se buďto narodíte a nebo se ho budete snažit naučit.

Pokud Vás ještě neosvítil žádný revoluční nápad, tak se zatím můžete vzdělávat a aplikovat své nově nabyté zkušenosti na nějakém menším projektu. Dynamicky měnící svět a digitální disrupce je obrovskou příležitostí pro kreativní a inovativní jedince. Stále je mnoho oboru, které fungují podle starých pravidel a potenciál internetu, automatizace a nových technologií k nim ještě nepronikl.

jak vydělal Dlouhý na internetu

#3. Sdílejte know-how, budujte brand

Toto platí obecně. Pokud se věnujete nějaké oblasti, tak nezapomínejte na své PR na internetu. Vytvořte si blog či sociální síť, kde si budete sdílet své zkušenosti, postřehy a rady.

Důležité je, abyste přicházeli s něčím neokoukaným, vizuálně zajímavým či maximálně přínosným. Tímto způsobem se můžete stát autoritou v oboru a následně ze své internetové popularity těžit. Toto cílevědomé budování osobního brandu je neuvěřitelně podceňované, ovšem velmi cenné. Dobré na této radě je to, že je aplikovatelná v dnešní době napříč téměř všemi obory.

#4. Sociální sítě

Jste spíše empatická a kreativní duše než fanoušek tabulek a dat? Zkuste se stát social media managerem. Sociální sítě jako je Instagram, Facebook, Twitter nebo LinkedIn jsou stále důležitějším kanálem pro firmy. Mnoho firem nepotřebuje interního správce sítí, ale stačí někdo externí.

Firma se věnuje svému businessu a social manager se to snaží prodat na sociálních sítích. Tento model spolupráce je stále rozšířenější. Vstoupit do businessu sociálních sítí není přitom příliš složité. Stačí se zajímat, učit a sledovat. Pokud máte zmiňovanou kreativitu a empatii, tak se můžete během půl roku stát odborníkem na sociální sítě. Svoji práci můžete dělat jako brigádu při škole či mateřské dovolené nebo na živnost.

#5. Eshop

Česká republika má v poměru k počtu obyvatel jednu z nejhustějších sítí eshopů. Důvodem je například to, že k nám ještě naplno nepronikl Amazon a dodávky z Aliexpressu Česká pošta značně zdržuje. I na tomto zdánlivě obsazeném poli se dá ovšem zabodovat. Musíte buď přijít s velmi dobrým marketingem nebo přinést na trh zajímavý produkt.

Jestli se chcete rozvíjet spíše v marketingu a logistika je Vám cizí, tak byste se měli zaměřit na takzvaný dropshipping. Model dropshippingu vychází z toho, že si na Váš eshop nataháte produkty, které nebudete mít nikde fyzicky naskladněné. Na Vás bude pouze uzavřít obchod a předat objednávku dál. Za toto obdržíte provizi a o více se nestaráte. Minimálně v teoretické rovině je to velmi zajímavé.

Na druhé straně je ono budování eshopu na zelené louce, kde musíte řešit vše od A do Z. Zde jsou určitě složitější začátky, ale když postavíte na dobrém produktu kvalitní eshop, tak před sebou máte zajímavější budoucnost než provozovatel dropshippingového řešení.

#6. Affiliate marketing

Princip affiliate marketingu je velmi podobný dropshippingu. Díky vlastnímu webu, mailingu či jiným kanálům se skrze Váš unikátní kód proklikne zákazník na produkt, který koupí. Vy inkasujete většinou provizi z konverze. V lepším případě máte domluvenou odměnu za proklik nebo ověřený kontakt.

Affiliate marketing není jednoznačně jednoduchou disciplínou a hlavním předpokladem je vytrvalost a umění propojit své jméno, dobrý obsah s vhodným affiliate programem.

Affiliate marketing u nás neměl dobrou pověst. To se ovšem mění a principy affiliate marketingu stále více pronikají i do světa infuencerů, kdy firmy chtějí za své peníze výkon a nikoliv pouhé sliby. Jak probíhá affiliate marketing ve světě influencerů? Například Vám nějaká osobnost na Instagramu sdělí, že s jejím unikátním slevovým kódem budete mít 10 % slevu na daný produkt. Vám se to zdá výhodné a tak spíše koupíte. Dalších 10 % z nákupu z Vás bude mít onen influencer. Firma sice prodá produkt o 20 % levněji, ale na druhé straně ušetří za ostatní kanály reklamy.

#7. Psaní a copywriting

Píšete rádi a bez chyb? Máte literární talent a vyznáte se v nějakém zajímavém oboru? Pokud propojujete všechny čtyři vlastnosti, tak se z Vás může stát úspěšný copywriter. Velké obsahové blogy i firmy hledají externí i interní copywritery pro tvorbu obsahu na web.

Zákonitosti copywritingu se dají naučit poměrně rychle, ale cit pro text a hříčky se slovy nemá každý. Vše se dá vypilovat, ale je dobré, když se nezačíná na zelené louce. Prvním levelem jsou články. V další úrovni se copywriter musí dostat do myslí zákazníků, když začne vymýšlet prodejní texty či slogany. Skvělá gramatika není jediným předpokladem dobrého copwritera. Ten musí mít literární talent a především empatii se vcítit do potřeb jeho publika. Právě přidaná hodnota a cenné rady jsou u článků i produktových textů tím, co odliší dobrý text od toho výborného.

#8. Obchodujte

Jak zmiňuji v úvodu, tak internet je obrovským tržištěm. Stačí si jen vybrat dobrý produkt a službu a začít s ní obchodovat. Můžete propojovat dobré nabídky s vhodnými lidmi a vydělávat z provizí.

Další variantou je možnost, stát se moderním obchodníkem skrze internet. Schůzky s klienty Vás budou čekat jen výjimečně. Důležitější bude, jak umíte přesvědčit klienta po emailu či Skype hovoru. U obchodníků je také stále větší tlak na perfektní projektové řízení a práce s takzvanými leady (kontakty).

#9. Mystery shopping, dotazníky

Výzkumy trhu i online dotazníky v současné době letí. Firmy potřebují zjišťovat stále více a více dat od lidí, kterým za to následně dají odměnu.

Uživatelský zážitek se dnes již měří u všeho od nákupu na eshopu po doručení balíku a jeho rozbalování.

#10. Online marketing

Vzdělání a znalosti online marketingu Vám pomohou ve světě internetu na každém kroku a otevřou nové možnosti. Důležité je mít v online marketingu určitý přehled a vědět o všech výše zmíněných oblastech alespoň něco. Když Vás určitá oblast chytne, tak se v této oblasti můžete stát odborníkem a zavrtat se hlouběji. Novodobý řemeslníci na internetu se nazývají freelanceři, digitální nomádi či volnonožci.

Pokud odhlédneme od těchto novotvarů, tak se jedná většinou o živnostníky, kteří pomáhají eshopům, službám a dalším projektům. Většinou se jedná o práci z domova a na dálku. Fakturace probíhá hodinově či úkolově. Největšími oblastmi online marketingu jsou již zmiňované sociální sítě, optimalizace pro vyhledávače neboli SEO, PPC kampaně, linkbuilding či emailing.

Freelancer by nabyté zkušenosti měl testovat na vlastních projektech, které se následně mohou stát zajímavým pasivním příjmem. Monetizace projektů může být různá od již zmíněného klasického eshopu, který kopíruje klasický prodej, až po zobrazování reklam či vydávání PR článků.

Jak si tedy začít vydělávat na internetu?

Důležité je si vybrat činnost, která Vás alespoň trochu zajímá a baví Vás. V této činnosti se chcete rozvíjet a stát se odborníkem. Netlačte se do oborů, ke kterým nemáte předpoklady a ani Vás nebaví. Stanete se pak objetí vlastní touhy.

Více se soustřeďte na to, co Vás baví! Děláte to s radostí. Následně se zamyslete, jak by tato vaše činnost šla zmonetizovat. Dobrým průřezovým začátkem je tvorba vlastního blogu, na kterém si můžete vyzkoušet hned několik činností. Nemusíte se hned učit html a css, ale pro začátek stačí proniknout do tajů redakčního systému WordPress.

Bonusovým tipem je tvorba webu/ů, kde je sice počáteční časová investice poměrně velká, avšak výsledná dovednost Vás dokáže velmi posunout ve Vaší hodinové sazbě, kterou si můžete naúčtovat na internetu potencionálním klientům.

Ideální je si vše vyzkoušet na svém vlastním projektu s originálním názvem, který si postavíte od základu na vlastní doméně a můžete si na něm zkoušet všechny nové vychytávky. Vydělat peníze na internetu můžete i mnoha jinými způsoby. V tomto článku jsem popsal principy, které fungují mně.

Jestli nejste tak technicky zdatný, ale máte skvělé produkty nebo zkušenosti, tak můžete vyzkoušet Instagram. Tato platforma je jednoduchá na pochopení a má obrovský potenciál. Vybudování autoritativního profilu je dřina, ovšem následně se dá s instagramovým profilem velmi pěkně pracovat.

Komentovat

E-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

Související články