Co je SEO?
Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO je zásadním nástrojem a technikou zvyšování příjmů z vyhledávačů, čímž v našich zeměpisných šířkách myslíme především Google a Seznam. Můžeme se ovšem také setkat s odnožemi jako je Youtube SEO, Pinterest SEO či lokální SEO.
Pokud chci zlepšovat, pracovat na SEO, tak chci, aby můj web byl dohledatelnější na internetu na relevantní klíčová slova. Chci, aby můj web figuroval na co nejvyšší pozici v organickém vyhledávání a tím generoval vyšší organickou návštěvnost, která mi následně budou sloužit k naplnění business cílů. Pochopitelněji, SEO zajišťuje stabilní přísun relevantních uživatelů ZDARMA (tedy téměř). O rozvoji SEO se dá hovořit také jako o investici, jelikož zde není návratnost okamžitá, ale přínos z daných aktivit se rozvrství do měsíců až let.


Proč SEO?
I dnes mnoho projektů postaví svůj web absolutně bez jakéhokoliv reflektování SEO strategií a technik. Prostě vše špatně. Tvůrci spoléhají na sociální sítě, na brand a věří. Někdy jim to vyjde, někdy skončí stejně rychle jako začali.
To nestačí. SEO by měl řešit každý webový projekt, který chce být úspěšný. SEO a dobře technicky zvládnutá prezentace jsou nepostradatelnými základy pro další práci na projektu. Na začátku by měla být zpracována analýzy klíčových slov, na jejímž základě by měla být navržena celá architektura a struktura webu, která bude odrážen daný business a navíc, bude možné přidávat další části webu a posouvat tak projekt kupředu.
Navýšení zisku z přirozených výsledků vyhledáván.
SEO se stará především o navýšení návštěvnosti Vašeho webu, ovšem zde máme dvě zásadní proměnné, kterými jsou relevance a objem návštěvy. Některé projekty dělají kobercové nálety a sbírají návštěvnost bez ohledu na kvalitu či relevanci. Opačnou strategií je optimalizování obsahu na úzkou a extrémně relevantní skupinu, které můžete začít rovnou říkat zákazníci.
Základní SEO dělení
On-page
SEO
Jedná se o faktory, které můžete nastavit a ovlivnit na svém webu.
Off-page
SEO
Je vše, co neovlivníte přímo na svém webu, tzn. vnější signály - například linkbuilding.
Technické SEO
Správné technické nastavení webu, kontrola indexace i rychlosti webu.
Obsahové
SEO
Patří sem především tvorba architektury, struktury a umístění obsahu..
Tvořte hodnotný obsah pro vaše návštěvníky
Přidaná hodnota či hodnotný obsah je nejlepší přirozenou optimalizací pro vyhledávače. Pokud budete tvořit kvalitní, dlouhé a přínosné články pro Vaše čtenáře, tak se Vám bude dařit. Když k tomu ještě přidáte rešerši témat, klíčových slov, umisťování správných nadpisů, optimalizaci obrázků, interní linkbuilding a hierarchii? Tak byste měli být opravdu úspěšní. V některých konkurenčních oborech musíte zvládnout i pokročilejší techniky a stejně to na první stránku na Googlu nebude stačit. SEO je hra, kde určuje pravidla Google. Úspěšní jsou ti, kdo nejlépe pochopí pravidla a přizpůsobí jim své výstupy.
Mobilní SEO
Více na mobilu
U některých webů dochází ke zlomu, kdy jejich web navštěvuje více lidí na mobilním telefonu než na počítači.
Responzivní zobrazení
Responzivní zobrazení je již základ. Důležité je ladění prvků a detailů zobrazení.
Accelerated Mobile Pages
Google s tím přišel v roce 2015 a dnes se již u mnoha webů dostanete z mobilu na verzi AMP, která je jednodušší a rychlejší.
Odlišné chování
Uživatelé na mobilních telefonech se chovají odlišně a například méně čtou text, který je na webových stránkách umístěn ve velkých blocích.

Analýza klíčových slov.
Při vytváření nového webu je zásadní věnovat čas analýze klíčových slov, kde byste měli reflektovat Vaše business zájmy a analyzovat konkurenci. Jako základní stavební kámen pro analýzu klíčových slov může posloužit vyhledávání Google. K odbornější analýze klíčových slov pak můžete využít Ahrefs, Screaming Frog nebo Collabim. Na základě výsledků analýzy by měla vzniknout nebo být upravena architektura webu.
Články o optimalizaci a SEO
BLOG jako nejlepší nástroj obsahového marketingu
9 SEO tipů, basic triků pro svět internernetu
Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO je zásadním nástrojem a technikou zvyšování příjmů z fulltextových vyhledávačů, což jsou v našich zeměpisných šířkách především Google a Seznam. Díky kvalitnímu optimalizaci získáte takzvanou návštěvnost zdarma, což jsou potencionální peníze. Majitele webů čeká následně ještě jeden úkol, kterým je monetizace návštěvníků. Jak je možné vydělávat díky webovým stránkám? Možností je několik. Mezi nejověřenější patří prodej vlastního produktu, služby, Adsense reklama či affiliate marketing.
SEO a viditelnost webových stránek
Když se řekne SEO, tak se tím míří především k viditelnosti v organickém vyhledáváním. Organické vyhledávání je už přes 20 let hlavním návštěvním kanálem většiny webových stránek a projektů.
Pro webový projekt je zásadní bojovat o místa ve vyhledávačích. První až třetí místo na stránce na dané klíčové slovo či pojem bere hlavní díl koláče návštěvnosti. Od dvacátého místa se většinou jedná pouze o setiny z celkového počtu hledajících uživatelů. SEO pomáhá zlepšovat kvalitu webu a zlepšit hodnotící kritéria tak, aby se stránka ve vyhledávači na základě kritérií posunula výše.
SEO je zastřešující pojem, který má mnoho menších i větších dělení, která se různě překrývají. Zde si představíme dvě nejzákladnější dělení.
On-page SEO a off-page SEO
Z názvu je patrné, že on-page SEO je možné udělat na vlastní webu a naopak off-page SEO se tvoří v externích zdrojích.
Pro ladění on-page faktorů musíte znát určité zákonitosti a následně musíte ovládat alespoň středně pokročile některý z nástrojů Screaming Frog, Ahrefs nebo jiné alternativy. Dle kritérií a doporučení můžete vyladit technické on-page faktory webu. Další úrovní je poskládat architekturu webu a vytvořit vhodný obsah. Pokud chcete s webovou stránkou chytat zajímavou návštěvnost, tak nestačí vytvořit pouze několik landing pages, ale musíte začít psát blog nebo začít tvořit obsahové huby.