Produkt se sám na internetu neprodá a je třeba ho povětšinou doplnit o chytlavý slogan, popisek, titulek či technickou specifikaci – zkrátka přidat ty správná prodejní slova. Každá z těchto částí textace produktu rozhoduje o tom, jestli produkt v našlapané konkurenci uspěje. A to je práce pro copywritera!

Mimo klíčových slov důležitých pro správnou dohledatelnost produktu jsou také důležitá takzvaná silná slova, která mají schopnost zákazníka upoutat a prodat.

Začněte při psaní tím, že vyměníte všechna úřednická slova za slova smyslová.

Otto bohuš

Citát nejznámějšího českého copywritera směřuje k tomu, že bychom měli například používat místo „doporučení“ slovo „rada“ nebo místo „uplatnit“ slovo „využít“. Lidé co nakupují podle čísel chtějí čísla, ovšem většina lidí chce emoce a tak je důležité jim naservírovat i technické specifikace ve stravitelné podobě.

Vzpomeňte si, jak vypadala technická specifikace ne eshopu před 10 lety. Strohý text v odrážkách = nuda. Dnes se Vám pod produktem střídají boxy a vedle nich jsou krátké doplňující textíky. Tyto technické specifikace jsou úžasné a dokáží zákazníka nadchnout.

Představme si několik skupin klíčových silných slov, jež by měl mít v arzenálu každý žurnalista, copywriter a pisálek..

Klíčová silná power slova | ZISK

Vydělat peníze či výhodně ušetřit je každodenní stimul milionů lidí. Často jsou však tyto vlastnosti slabinami jejich nositelů, kdy emocionálně kupují uměle výhodné produkty nebo kupují zbytečnosti v obrovských slevách.

„Pokud chcete, aby lidé něco kupovali, šlápněte jim do chamtivých žláz, dokud krvácí.“

G. Halbert

Podívejme se na mocná klíčová slova, která na tuto skupinu platí jako červená na býka.

  • Jackpot
  • Garantujeme
  • Ušetřete
  • Bohatství
  • Nejlepší
  • Miliarda
  • Rezervované
  • Hotovost
  • Šestimístné
  • Levný
  • Nejlevnější
  • Nákladné
  • Sleva
  • Dvojnásobek
  • Monstrózní
  • Nejnižší cena
  • Luxusní
  • Masivní
  • Peníze
  • Úspora
  • Čtyřnásobek
  • Šílenství
  • Vysoce ceněný
  • Zlatý
  • Ztrojnásobit
  • Dar

Ano těchto slov jsou plné titulky i reklamy, avšak tyto silná slova neztrácejí při dobrém užití na své efektivitě.

Ztrojnásobte svojí SLEVU a získejte tak nejlevnější vysoce ceněné zlaté hodinky.

Motivovat, povzbuzovat a nabíjet energií pomocí slov

Chcete prodat energetický nápoj nebo zážitkový pobyt? Motivovat lidi k sebevzdělávání či pravidelnému cvičení?

Zde je úplně odlišný repertoár TOP klíčových slov, která dokáži zaujmout čtenáře.

TOP 5 povzbuzujících klíčových slov:

  • Životní změna
  • Magický
  • Úžasný
  • Ohromující
  • Zázračný

Další mocná povzbuzující slova:

  • Nádherné
  • Zázrak
  • Zázračný
  • Ušlechtilý
  • Perfektní
  • Přesvědčit
  • Fenomenální
  • Pozoruhodný
  • Skóre
  • Senzační

Slova vyvolávající v uživateli touhu

Většinu z nás v tom správnou kontextu dokáží vzrušit jen správně použitá slova, která s celkem tvoří emocionální zážitek.

Jaká slova jsou silně emocionální a vyvolávají v nás touhy? Zdaleka se nejedná jen o slova inklinující k pudové touze a sexu. Repertoár je mnohem bohatší a vždy záleží na vhodné konstrukci.

  • Lákat
  • Vzbudit
  • Šarm
  • Hubatý
  • Rozkošný
  • Zkažený
  • Touha
  • Božský
  • Extáze
  • Objetí
  • Očarujte
  • Fascinující
  • Akt
  • Obscénní
  • Vášnivý
  • Potěšení
  • Provokativní
  • Pikantní
  • Uspokojit
  • Opojný
  • Intenzivní
  • Nebeský
  • Hypnotický
  • Bujný
  • Lahodný

U reklamních trháků velkých značek je velmi dobře vidět, která slova se bezpečně opakují a slaví stále velký úspěch. První na seznamu je slovo OBJEVIT.

  • Inovace
  • Potenciál
  • Vášeň
  • Pomáhat
  • Volba
  • Touha
  • Zlepšit
  • Prosperovat
  • Revoluční
  • Odborný

Power words neboli silná slova je dobré znát a vědět o jejich síle. Jejich dokonalé využití je ovšem na každém copy, jak s nimi bude pracovat na svém blogu či pro klienta.

Jak citovat webové stránky?

Chcete dělat weby chytře?
Přihlašte se k odběru článků a soukromých informací, které píšu jen e-mailem.
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *