Proč e-maily chodí do spamu

Proč některé e-maily padají do spamu a co s tím dělat?

Potýkáte se s nízkou mírou otevření vašich e-mailových kampaní? Je možné, že vaši odběratelé nikdy ani nedostanou příležitost je otevřít, protože vaše e-maily se hromadí ve složkách se spamem.

Proč e-maily jdou do spamu místo do doručené pošty

Průměrná míra umístění v doručené poště je asi 83 %. To znamená, že zhruba 1 ze 6 e-mailů jde rovnou do spamu nebo je zcela neviditelný pro vaše odběratele. Zjistit, proč padá pošta do spamu, je tedy pro každého marketéra zcela zásadní.

Tím, že zákazníci nikdy ani neuvidí, co jim chcete říct, protože jim mail padá do spamu, přicházíte o zisky, které byste mohli vydělat, kdyby vaše e-maily chodily do schránky vašich zákazníků.

Filtrování spamu se za posledních několik let zpřísnilo a emaily chodí do spamu stále častěji. Poskytovatelé e-mailových služeb, jako je Google a Yahoo, zasahují proti spamu, aby lépe sloužili svým zákazníkům. Problém je v tom, že proces filtrování není 100% dokonalý a tak i legitimní pošta padá do spamu.

Důvody, proč e-maily padají do spamu

Obrovskou roli v doručování e-mailů hraje nejen vaše chování a nastavení ale z velké míry i chování a zapojení vašich odběratelů. Jaké jsou tedy jednotlivé důvody, proč mi chodí maily do spamu?

1. Máte nízkou míru zapojení

Nejlepší poskytovatelé webové pošty uvádí, že jako faktor při rozhodování o filtrování spamu vyhodnocují, kolik e-mailů je otevřeno a kolik je smazáno. Pokud tedy máte nízkou míru otevření nebo četnosti přečtení, vaše e-maily jsou vystaveny vyššímu riziku, že budou označeny jako spam. 

Jak to napravit: Kromě cílení na správné publikum hned na začátku můžete své e-maily odesílat ve správný čas, zdokonalovat své předměty, segmentovat seznam a udržovat svůj seznam e-mailových adres aktuální tím, že jej pravidelně čistíte.

Proč e-maily chodí do spamu

2. Máte nízké využití poštovní schránky

Ve svých algoritmech filtrování spamu poskytovatelé e-mailových služeb sledují poměr aktivních a neaktivních e-mailových účtů na vašem seznamu. Neaktivní e-mailový účet je účet, který nebyl dlouhou dobu používán nebo je používán zřídka.

Pokud zasíláte kampaň na velký počet e-mailových adres, které jsou neaktivní, je to varovný signál pro spamové filtry. Některé nevyužívané e-maily se také po čase stanou pastí na spamy. Pokud uživatel e-mail nepoužívá, podle pravidel přestane fungovat. Google (či jiný poskytovatel) tuto adresu ale nemusí smazat, a může jí začít využívat na odhalování spamů. E-maily, které přijdou na tuto adresu, pak považuje za spam.

Jak to napravit:  Abyste tomu zabránili, pravidelně čistěte svůj e-mailový seznam od všech odběratelů, kteří s vašimi kampaněmi nějakou dobu neinteragovali.

Můžete to udělat zasláním tzv. reengagement kampaní pro zvýšení zapojení. To můžete udělat tak, že jim nabídnete slevu či jinak se je pokusíte přesvědčit, aby aktivně zareagovali. Jedná se o způsob, jak dát vašemu publiku poslední šanci začít se stýkat s vaší společností, než je odstraníte ze svého e-mailového seznamu. 

4. Váš předmět je zavádějící

Jak uvádí zákon CAN-SPAM, je protizákonné záměrně někoho uvést v omyl vaším předmětem, abyste ho přiměli si zprávu prohlédnout.

Zde je několik příkladů zavádějících řádků předmětu:

Nechal jsem u vás bundu? Tento typ předmětu lze použít jako trik, aby to vypadalo, že vás odběratelé znají.

RE: CURRENTLY IN OFFICE je dvojnásob záludný, protože jej lze zaměnit za odpověď na váš e-mail nebo e-mail související s prací.

Naléhavé – aktualizujte své informace. Pokud něco říká „naléhavé“, mělo by to být opravdu naléhavé.

Díky za vaši objednávku! Velmi špatné je použití transakčního předmětu, pokud e-mail ve skutečnosti transakční není.

Pokud vaše předměty budou zavádějící, vystavujete se riziku, že e-maily budou označeny za spam anebo, že je za spam označí příjemci, kteří se budou cítit zklamaní a podvedení. Za toto riziko to nestojí. 

Snažit se vymyslet předmět, který bude mít vysokou míru otevření, je zcela legitimní praktikou, a vždy musí odrážet skutečný obsah e-mailu. Může se tedy stát, že moje maily padají do spamu, protože jsou zavádějící.

5. Vaše e-maily vypadají jako spam

Některá slova nebo interpunkce vypadají jako spam. Sama o sobě jednotlivá slova nemusí stačit k tomu, abyste se dostali do spamového filtru. Budou však přitahovat pozornost a v kombinaci s některými dalšími problémy na seznamu mohou skončit tím, že vaše e-maily budou označeny jako spam.

Vyhněte těmto spamovým taktikám:

VŠECHNA VELKÁ PÍSMENA

Spousta vykřičníků!!!!!!

Nápor emotikonů ❤✨🔥👍🥺 (několik emotikonů použít můžete, jen to nepřehánějte.)

Předměty jako: „Seznamte se s nezadanými“ nebo „příležitost k online obchodu“

Obrázky, především ty, které nahrazují text, vás také mohou dostat do problémů se spamovými filtry.

Pokud máte ve svém e-mailu velký obrázek a málo nebo žádný text, může to spustit filtry spamu. Aby se někteří spameři vyhnuli filtrům, které zachycují podezřelý text, přesunuli jej celý do obrázku. Z tohoto důvodu vypadá odeslání jednoho obrázku pro spamové filtry podezřele.

Proč e-maily chodí do spamu

6. Odběratelé vás označují za spam

Pokaždé, když odběratel nahlásí e-mail jako spam, poskytovatel poštovní schránky zaznamená stížnost. Jakmile stížnosti překročí určitou hranici, všechny budoucí kampaně přeskočí doručenou poštu a jdou přímo do složky se spamem.

Toto je výrazně horší, než když vás uživatelé “pouze” neotevřou. Pokud máte na seznamu e-mailů špatné publikum, které nezajímá váš obsah, obtěžuje je vysoká frekvence posílání, nepamatují si, kdo jste a proč jim vůbec posíláte e-maily, vaše kampaně může stihnout krutý trest.

Samozřejmě každý obchodník chce mít co největší databázi a co nejdelší e-mailový seznam. Kvalita ovšem převládá nad kvantitou. Ve své databázi chcete mít především lidi, kteří váš e-mail otevřou a ideálně nějak interagují s jeho obsahem. Napadlo vás někdy koupit si e-mailovou databázi? Tak na to raději ihned zase zapomeňte.

Jak to napravit: Každý e-mail musí obsahovat jednoduchou možnost odhlásit se z odebírání zpráv. Uživatelé, které to nezajímá, se mohou snadno odhlásit, neoznačí vaše e-maily za spam a nezničí vám tak reputaci.

7. Vaše IP adresa je nebo byla použita pro spam

Jednou z věcí, které poskytovatelé vyhodnocují je reputace vaší IP adresy, ze které posíláte e-maily. I když sami nikdy neposíláte spam, vaše e-maily mohou být označeny, pokud byla vaše IP adresa v minulosti použita pro spam. 

Pokud své kampaně posíláte prostřednictvím e-mailové marketingové služby, jsou vaše e-maily doručovány prostřednictvím jejich serverů a jejich IP adresy. Pokud tedy i jeden další zákazník využívající této služby posílá spam, může to ovlivnit i vaši doručitelnost.

Pamatujte však, že každá e-mailová marketingová služba, si hlídá svou pověst. Mají zavedené přísné postupy a předpisy, aby tomuto typu problémů předcházely. Obecně platí, že by vše mělo být v pořádku, pokud se budete držet renomovaného poskytovatele e-mailových služeb. 

💡 Tip: Pověst své IP adresy můžete zjistit pomocí google nástroje https://postmaster.google.com/

7. Pověst vaší domény je nízká

Poskytovatelé e-mailových služeb stále častěji sledují nejen původní IP adresy odesílatelů, ale také odesílací doménu a dokonce i individuální alias odesílatele.

Pokud jsou e-maily z @vašespolečnost.cz obvykle smazány, aniž by byly otevřeny, nebo v horším případě označeny jako spam, tak utrpí reputace vaší domény a všechny budoucí e-maily budou mít větší pravděpodobnost, že skončí ve spamu.

Na druhou stranu, pokud se na e-maily od vaší společnosti kliknou, otevřou se, přidají na seznam povolených, přeposílají se, odpovídáte na ně atd., reputace vaší domény bude růst.

💡 Tip: Pověst své domény si můžete zkontrolovat také pomocí google nástroje https://postmaster.google.com/

8. Nenastavili jste ověřování (autentizaci) e-mailů

Autentizační protokoly jsou jedním z mnoha různých způsobů, jak spamové filtry ověřují odesílatele e-mailů a zabraňují hackerům a spammerům dostat se do vaší schránky. Tři ověřovací protokoly, o kterých byste měli vědět, jsou DKIM, SPF a DMARC. 

E-maily, které neprojdou ověřením, budou pravděpodobněji klasifikovány jako rizikové nebo spam. Ujistěte se, že vaše marketingové e-maily jsou správně ověřeny.

Ověření opravňuje službu odesílat e-maily vaším jménem, ​​takže se zobrazí s názvem vaší domény, i když byly odeslány třetí stranou. Pokud vaše ověřování není správně nastaveno, vaše e-maily mohou skončit přímo do spamových schránek vašich příjemců.

Přečtěte si také o optimalizaci obrázků pro WordPress nebo o tom, jak napsat správně článek na blog.

Komentovat

E-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

Související články