Jak vydělat Google AdSense

Návod: Jak vydělávat s Google AdSense ještě více?

Google AdSense je komplexní a progresivní službou od společnosti Google, která zajišťuje jednoduché a relevantní zprostředkování reklamy na webové stránky obsahových magazínů, blogů a dalších publisherů.

Pokud chcete začít vydělávat na internetu a monetizovat svůj web, tak Google AdSense jistě nesmí chybět ve Vašem mixu nebo minimálně rešerši. Cílem Google AdSense je vybírat co možná nejrelevantnější a nejkonverznější reklamy pro Vaše reklamní plochy a jejich návštěvníky.

Velké magazíny i menší blogeři mohou poměrně jednoduše začít vydělávat na svém webu. Stačí se přihlásit do systému a pustit automatické reklamy. To je sice nejjednodušší cesta, ale má dva středně velké háčky.

  • Automatická reklama Vám může rozhodit kompozici webu, který se tak bude zobrazovat z pohledu uživatele esteticky nedobře.
  • Automatická reklama Google AdSense má na základě testování stále o poznání horší výsledky než strategicky rozmístěné jednotlivé reklamní jednotky.

Tipy, jak vydělávat s Google AdSense více

Další směřování článku a tipy k vyšším výdělkům budou zaostřeny především na formu a rozmístění reklamních jednotek AdSense. Mimo automatického rozmisťování od Googlu existují ještě další platformy vhodné pro středně velké a velké weby jako například EZOIC.

Pokud máte web s návštěvností přes 15 tisíc uživatelů měsíčně, tak si můžete přečíst o EZOIC a výdělcích z této platformy více. Některé testy hovoří, že EZOIC zvýšil tržby webu díky algoritmickému učení až o 60 %!

#1. Velikost reklamy

Velikost reklamy je zásadním prvkem, který významně determinuje, jaké bude CTR i výdělky reklamy. Při výběru reklamy si v současnosti můžete vybrat ze čtyř hlavních typů. Nejběžnějším typem přinášející většině webových stránek nejvyšší výdělky jsou obsahové reklamy, kde můžete ponechat zcela responzivní nebo nastavit přesnou velikost.

Reklamní jednotky Google Adsense
Obsahové reklamy a odpovídající obsah jsou považovány za nejvýdělečnější typy reklamních jednotek.

Mnoho webů má stále v článcích či blogových příspěvcích reklamu in-article, která za prvé nevypadá příliš dobře, ale hlavně má mnohem nižší CTR než obsahová. Čím nahradit reklamu in-article v článcích?

  • Obsahovou reklamou 728×300 (na této pevné ploše se mohou zobrazovat 336×280 i 728×90)
  • Obsahovou reklamou 336×280 (lze dát také dva čtverce vedle sebe)
  • Zcela responzivní obsahová reklama
  • Vhodně umístěnou reklamou in-feed (netradiční řešení, které při vhodném modelování zaujme přední příčky s nejvyšším CTR)

#2. Reklamy v sidebaru

První otázkou je, kam sidebar umístit. Většina webů má sidebar na pravé straně, jelikož lidé čtou zleva doprava. Sidebar na pravé straně méně ruší a tím má i často o něco menší výsledky.

Chcete sidebar využít na max? Dejte obsah na střed a udělejte různé sidebary po obou stranách.

Nejlepší formáty do sidebaru:

  • 300×600
  • 336×280

Reklama by měla být v sidebaru sticky neboli při posouvání stránky by se měla posouvat s ní. Některé weby si s tímto ještě hrají a reklama si v sidebaru jakoby předává štafetu.

#3. Umístění Google AdSense

Pokud začneme obecnějšími radami, tak je dobré reklamy umisťovat do míst, kam směřuje nejvyšší pozornost návštěvníků a blízko klíčovému obsahu. Reklama by měla být na webu naprosto přirozená a neměla by kazit dojem z návštěvy, proto je důležité vybrat spíše méně a o to více se soustředit na vhodné rozmístění.

Podívejte se také na teplotní mapu/heatmap webu, kam uživatelé ve Vaší šabloně nejčastěji upírají zrak.

Nejvíce přinášejí vždy reklamy nad ohybem, které jsou vidět hned při prvním načtení stránky. Zde se doporučuje, že by měly být zhruba dvě reklamní jednotky.

Můžete se inspirovat u úspěšných webů nebo velkých internetových magazínů.

#4. Seznam článků, štítky, kategorie

Některé weby dávají AdSense pouze do článků, což je škoda. Největší výdělky na jednu návštěvu se mi daří generovat právě v seznamech článků, kategoriích či různých LP.

Můžete si dokonale vyhrát s šablonou i nastavením reklamy in-feed a pro běžného návštěvníka nebude téměř rozeznatelná reklama od opravdového článku. Základem je nastavit stejný vzhled, barvy, font, mezery, celkový dojem.

#5. Segmentace a vyhodnocování reklam

Když používáte jednotlivé reklamní jednotky, tak reklamu segmentujte. Znamená to, abyste na každý typ stránky a jednotlivé umístění vytvořili vlastní reklamní jednotku. Budete mít tak dokonalý přehled o efektivitě a fungování reklam.

Každý měsíc si nad tyto data sedněte a vyhodnoťte, jaké jednotky přinášejí pěníze a co bude lepší stopnout. Vždy je dobré vycházet nejen z CTR, ale určitě berte v úvahu také to, jak Vám daná reklama zapadá do webu svým vzhledem. Když je reklama jen lehce podprůměrná, ale naprosto kazí uživatelský dojem, tak ji prostě zařízněte.

Důkladně si také reklamy popisujte, abyste přesně věděli na první dobrou, o jaký typ se jedná a kde ji najdete.

#6. Překvapte

Jestli vytváříte nějakou stránku o produktu nebo prezentaci, tak zde můžete reklamu umístit zcela netradičně. Například tam, kde by uživatel čekal obrázek. Obrázky se budou objevovat na pravidelných místech a nepravidelně k nim můžete namixovat také reklamu.

Pro úvodní stránku webu udělejte ideálně netradiční umístění reklam. Reklama vpravo od loga v hlavičce nikoho nepřekvapí a CTR tam bude mizerné. Hlavičku raději využijte pro menu a na hlavní stránce nad ohybem si vyčleňte jednu velkou netradiční plochu pro reklamu.

#7. Kontrolujte

Vždy myslete také na uživatele, kteří reklamu blokují. Některé weby vypadají pro zapnutí blokování jako rozsypané.

Projeďte si mobilní zobrazení. Neměli by zde být žádné zbytečné mezery a reklama by měla dobře zapadat. Když například zobrazujete na LP tři velké čtverce vedle sebe, tak na mobilu musíte dát toto blokovat jinak uživatel na stránce uvidí tři reklamy za sebou a odejde.

Chcete zvyšovat příjem z AdSense? Tvořte více kvalitního obsahu

Je to sice ohrané klišé, ale je to pravda. Každý, kdo chce vydělávat se svým webem více, musí tvořit kvalitní obsah v určitém objemu. Vyděláváte tolik, kolik kvalitního obsahu vytvoříte. Základem je tvořit obsah s přidanou hodnotou a články by také měly mít ambici probojovat se do vyhledávačů.

Tvořte tedy dlouhé, kvalitní a SEO friendly články na blog či magazín!

Související články

Komentovat

Your email address will not be published. Required fields are marked *