Linkbuilding

Proč jsou tak důležité interní a externí odkazy?

Přínos linkbuildingu

Vždy když si někdo troufne zveřejnit seznam SEO faktorů, které nejvíce ovlivňují pořadí ve vyhledávání Googlu, tak se linkbuilding respektive počet a kvalita odkazového portfolia vyjímá na prvním až druhém místě.

O interním prolinkování webu byste měli přemýšlet před realizací i u dlouho běžícího projektu. Interním odkazování ovlivňujete, kam pošlete link juice a co je pro Vás priorita. Investice do kvalitního interního a externího linkbuildingu se z dlouhodobého hlediska vyplatí, jelikož přinese Vašemu projektu posun ve vyhledávačích, více návštěv a tím i vyšší výdělky. 

Linkbuilding odkazy

Architektura webu

Platit odkazy či odkazovat v rámci webu bez většího rozmyslu není dobré. Důležité je, určit si pro Vás zásadní stránky na webu, tyto stránky maximálně vyladit po obsahové a SEO stránce.

Následně tyto stránky můžete umístit do menu v rámci webu, odkazovat z blogu i rozcestníku. Až když bude vše on-page vyladěné, tak přichází na řadu externí linkbuilding, který by měl směřovat s tématicky relevantních webů i takzvaných anchor textů.

Linkbuilding přináší
autoritu i
návštěvnost.

Linkbuilding již dávno není o nějakém nesmyslném registrování do 100 katalogů, ale je třeba umístit odkazy na extrémně relevantní a autoritativní weby. V poslední době se ukazuje, že ještě více než dříve platí kvalita a relevance nad kvantitou. I jeden velice kvalitní a relevantní odkaz může Vaši stránku vyšvihnout z průměru na první stránku vyhledávače.

Linkbuilding | Hlavní dělení

Interní linkbuilding​

Interní prolinkování webu je extrémně důležité a úzce souvisí s architekturou webu i Vašimi business cíli. Interní linkování se netýká jen článků, ale také sestavení rozcestníků, menu a stránek. Co máte umístěné v menu? No především to, co je pro Vás nejvíce důležité a co Vám nosí peníze. K internímu prolinkování byste měli mít sestavenou strategii a ideálně tabulku, kde budete mít kompletní export všech stránek, doporučené anchor texty, počet interních prolinkování a také byste si zde měli jasně ocenit stránky, které jsou pro Vás z hlediska businessu nejdůležitější. Zapojit se dají i další metriky. Linkovat se samozřejmě dá i spontánně. Interní linkování je účinnou SEO technikou, která je nezbytnou součástí každého webového projektu.

Externí linkbuilding

Na externí linkbuilding existuje mnoho strategií a jedná se o obtížnější disciplínu než při interním odkazování. V jednoduchosti potřebujete přimět ostatní weby, aby odkazovaly na Váš web. Tak vznikl obor, kde se obchoduje s odkazy, přičemž cenu odkazu určuje takzvaná síla a také relevance odkazovaného webu. Nejlepší strategií linkbuilding je tvořit tak kvalitní obsah, že na Vás budou ostatní weby odkazovat samovolně. S tím nelze počítat v konkurenčních oborech, kde se cena odkazu může pohybovat i v desítkách tisíc na velmi exponovaná slova. Externí linkbuilding je ale také o vynalézavosti hledat a shánět odkazy "zdarma". Velmi rozvinuté jsou také bartrové spolupráce, kdy spolu weby odkazy vymění.

Tvořte hodnotný obsah pro vaše návštěvník.

Přidaná hodnota či hodnotný obsah je nejlepší přirozenou optimalizací pro vyhledávače. Pokud budete tvořit kvalitní, dlouhé a přínosné články pro Vaše čtenáře, tak se Vám bude dařit. Když k tomu ještě přidáte rešerši témat, klíčových slov, umisťování správných nadpisů, optimalizaci obrázků, interní linkbuilding a hierarchii? Tak byste měli být opravdu úspěšní. V některých konkurenčních oborech musíte zvládnout i pokročilejší techniky a stejně to na první stránku na Googlu nebude stačit. SEO je hra, kde určuje pravidla Google. Úspěšní jsou ti, kdo nejlépe pochopí pravidla a přizpůsobí jim své výstupy.

Poctivý linkbuilding

Analýza webu a konkurence

Hodně podceňovaná část linkbuildingu. Někteří lidé a weby shánějí odkazy hlava nehlava z různých zdrojů. nehledě na cílovou stránku, kvalitu či relevanci odkazu.

Definování priorit

Důležité je jasně definovat priority, kterých chcete za pomoci linkbuildingu dosáhnout.

Nastavení pravidel a strategie

Google s tím přišel v roce 2015 a dnes se již u mnoha webů dostanete z mobilu na verzi AMP, která je jednodušší a rychlejší.

Oslovení

Oslovení může být přímé nebo můžete oslovit obsahem. Důležitá je správná forma i cíle oslovení.

linkbuilding odkazování

Kolik
stojí
linbuilder?

Linkbuilding není zadarmo. Některé projekty zkouší koupi odkazů na vlastní triko. Někdo raději volí zkušeného linkbuildera. Výhodou kvalitního linkbuildera místo linkuildingu na vlastní pěst je hned několik. Linkbuilder má portfolio webů a ví, kde získat odkazy levně. Často má i množstevní slevy. Navíc díky analytickým nástrojům a zkušenostem dokáže vybrat ideální příležitosti pro Váš web. Také dokáže odkazy zpětně sledovat.

Články o Linkbuildingu

Jak efektivně na interní linkbuilding?

 Interní linkbuilding začíná již v architektuře webu. Máte 3 hlavní oblasti své činnosti? Vytvořte pro ně obsáhlé stránky, které budou hned za hlavní doménou a budou obsahovat hlavní klíčové slovo. Tyto odkazy umístěte do hlavního menu, do patičky, do rozcestníků a také na tuto stránku vždy odkazujte z blogu, když tam využijete hlavní klíčové slovo stránky. Toto se dá na WordPressu zautomatizovat, ale když tvoříte web od začátku, tak není problém vytvářet organicky.

Pokud tvoříte stránky vztahující se k Vašim hlavním stránkám, tak je můžete ve struktuře url podřazovat právě Vašim hlavním stránkám a na konci stránky tvořit rozcestníky pro podřazené stránky. Hlavní stránky by měly plnit Vaše businessové cíle, ale být také kvalitním rozcestníkem či hubem pro příbuzná, podřazená a související témata. Právě těmto stránkám, které jsou dobře strukturované, poskytují uživateli vysokou informační hodnotu a jsou vhodně interně prolinkované, dává Google přednost před prvoplánovými stránkami.

Díky dobré architektuře webu, odpovídající sitemapě a internímů prolinkování se také vyhledávače na Vašem webu lépe orientují a dokáži identifikovat, co je pro Vás zásadní. Na každou stránku webu byste se skrze web měli mít možnost proklikat. To znamená, že byste neměli mít části webu, kam se uživatel bez znalosti přesné url nedostane. Na každou stránku by měl odkazovat alespoň jeden odkaz z jiné stránky, která je navázaná na hlavní strom.

Zobrazuje se Vám na důležitý hledaný dotaz jiný stránka webu než byste potřebovali? Díky internímu odkazování a vhodnému přenesení link-juice byste měli vyhledávači ukázat: „Hele, tak toto je ta správná odpověď na tento vyhledávaný výraz.“

Obsahové weby umisťují do sidebaru články, které pro ně mají nejvyšší finanční potenciál nebo jsou aktuální. I toto je interní linkbuilding, který má určitou váhu.

Díky využití programu Screaming Frog si můžete udělat představu o Vašem současném webu a podívat se, které stránky mají nejvíce interních odkazů (tudíž na ně směřuje nejvíce link juice). Navíc objevíte stránky, které jsou takzvaní sirotci neboli na ně nesměřuje žádný interní odkaz.

Štítky neboli tagy jsou podobně jako rubriky skvělým členěním a dělením obsahu. Štítky jsou masivně využívány u obsahových webů a blogů. Štítek má za účel sdružit příspěvky s určitým tématem druhé kategorie. Štítky mohou mít krátký vlastní obsah, ale hlavně obsahují feed článků. Mnoho případových studií ukázalo, že správná strategie při užívání štítků za pomoci analýzy klíčových slov může zlepšit uživatelský doje, interní prolinkování a návštěvnost webu.

Pokud má web rozsáhlou hierarchii stránek na více než dvou úrovních, tak je vhodné použít také drobečkovou navigaci, která nejen zlepšuje orientaci uživatelů na webu ale také působí ony odkazy v drobečkové navigaci.