Raketové zvýšení obratu eshopu nasazením online chatu

Raketové zvýšení obratu eshopu nasazením online chatu

Viděli jste už na některém webu takové to „povídací okénko“ v pravém dolním rohu obrazovky? Jmenuje se to online chat a můžete pomocí něj okamžitě položit dotaz pracovníkům webu, typicky eshopu. Proč si majitelé webů dávají na ramena tak náročné břímě, jako je neustále online odpovídat na dotazy zákazníků? Protože se jim tím několikanásobně zvýší obrat!

Zkušený internetový podnikatel Michal Kubíček na svém blogu napsal článek o nasazení online chatu na svém eshopu. Závěr z článku potvrzuje mé vlastní testy: nasazení online chatu na eshop raketově zvýší obrat.

Michal Kubíček zkoušel dva výrobce chatů a několikanásobně lépe mu vyšel český online chat Smartsupp. Druhý adept byl singapurský Zopim, který také zvýšil prodeje, ale o hodně méně. Obě řešení jsou technicky perfektní a z hlediska funkčnosti jim není co vytknout.

Pokud bádáte nad tím, jak zvýšit obrat svého eshopu nebo webu s nabídkou v podstatě jakýchkoli služeb a ještě jste nenasadili online chat, tak to honem zkuste.

Velká výhoda Smartsupp: nastavení animované šipky

Hlavní výhodou českého chatu je možnost nastavit si v administraci zobrazování animované šipky. Díky tomu lidé online chat více využívají a díky tomu pak více objednávají!

Online chat s animovanou šipkou simuluje milého prodavače v kamenném obchodě, který si ihned po příchodu všimne zákazníka, s úsměvem pozdraví a zeptá se, zda může nějak pomoci. Nemyslíte si, že lidé pak více a rádi nakupují? Samozřejmě, že ANO.

Postup nastavení animované šipky u online chatu Smartsupp
Postup nastavení animované šipky u online chatu Smartsupp

Další výhodou českého Smartsuppu je například hned od začátku jeho český jazyk. Singapurský Zopim musíte chroupat anglicky a až následně přepnout do češtiny. Není to nějaká zásadní komplikace, ale jedno malé plus pro Čechy hned od začátku.

Obsluha českého chatu mi také připadá přehlednější a prostě na mě působí lépe.

Statistická data od výrobce Smartsupp

  • Zákazníci, kteří chatují, nakoupí 5x častěji než běžní návštěvníci.
  • Chatující zákazníci stráví na webu 12x více času než běžní návštěvníci.
  • Míra okamžitého opuštění je u chatujících návštěvníků 2x menší.

Je zvláštní, že český chat je v praxi o hodně lepší, protože singapurský chat má víc možností nastavení, takže by teoreticky měl být lepší. Ne vždy více znamená lépe.

Český chat má ovšem propracovanější napojení na statistiku Google Analytics a také možnost na vyžádání spustit službu zvanou Záznam, která pak sleduje pohyb myši zákazníka po stránce. Hodně šikovné pro analýzu slabých stránek Vašeho webu.

Nejen, že podle výsledků testu Michala Kubíčka má české řešení lepší výsledky, ale zároveň působí lépe, má snazší obsluhu a dokonce je o stovku měsíčně levnější. Takže pokud se chystáte na nasazení online chatu, neváhal bych a rovnou od začátku nasadil český Smartsupp.

Nezapomeňte v online chatu nastavit

  • Automatické zprávy
    Nastavíte například uvítací zprávu po 60 sekundách návštěvy. Nebo můžete nastavit, aby se návštěvníkovi prohlížejícímu si určité zboží zobrazila zpráva doporučující související zboží. A tak dál. Těmito automatickými zprávami můžete výrazně zpříjemnit lidem nákup u Vás a zvýšit obrat!
  • Vzhled chatu
    Nastavte si vzhled chatu s animovanou šipkou (popsáno výše).

Klikněte zde pro otevření stránky s českým online chatem Smartsupp.

Komentář

  1. Daniel

    Ano, chat má jisto jistě své výhody a hodně znamená pro klienty 🙂 Akorát, co když na e-shopu nemáte ani lidi pro chatování?? To je potom ztrácí význam. K tomu, aby si zařídit „chat kámoše“ byste měli nejdříve udělat dobré SEO (např.: odkaz odstraněn, reklama )

    To je docela důležitý faktor 🙂

Komentovat

E-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

Související články