Příspěvky na Facebooku promo

Jak vytvořit příspěvky na Facebook, které stojí za to propagovat?

Statistiky stále potvrzují, že Facebook je pro podniky velmi cenná sociální síť, která má propracovanou marketingovou propagaci a cílení uživatelů. Rozšiřování přítomnosti na Facebooku zůstává pro značky nutností, ať už jde o prodej produktů, zákaznický servis či kontakt s klienty.

Konkurence je ovšem nelítostná a většina obsahu se ke klientům bez propagace vůbec nedostane. Proto jsme dali dohromady seznam osvědčených postupů, jaké na Facebooku vytvářet příspěvky, aby byly pro čtenáře zajímavé a aby stálo za to je propagovat, včetně tipů reagujících na nejnovější změny v algoritmu. Je čas vzít svou přítomnost na této sociální síti opět vážně.

Samozřejmě stále platí, že ty nejlepší příspěvky se stávají virální a vy výrazně ušetříte za propagaci a dosáhnete i tak lepších výsledků.

Jak vypadají příspěvky, které lidi nejvíce zaujmou?

Příspěvky na Facebooku jsou to první, s čím se uživatelé dostanou do styku, a tak je potřeba, aby pro ně byly co nejatraktivnější, a přilákaly, co nejvíce pozornosti. Zároveň je také ideální, aby příspěvky lidi přiměly k tomu, aby se života na vaší stránce aktivně účastnili.

Jak tedy na to a jaké jsou ověřené postupy?

1. Mějte na paměti, pro koho příspěvky vytváříte

Základní rada nejen pro aktivitu na Facebooku je: poznejte své publikum. Zjistěte, kdo vás sleduje, abyste mohli vytvářet příspěvky, které pro ně budou zajímavé. Pokud si nejste jisti, kdo je na vaší stránce nebo jak se s ním spojit, zkuste použít statistiky, abyste se dozvěděli více. Pokud vám Facebook hlásí, že nemáte ještě dostatek informací, zkuste vytvářet různé typy příspěvků a pravidelně vyhodnocujte, které příspěvky získávají nejvíce ohlasů.

Příspěvky na Facebooku

2. Kreativní příspěvky s obrázky

Jeden obrázek vydá za tisíc slov. Především na místech, kde lidé spíš scrollují, než čtou. Příspěvky by měly být kreativní a kromě textu by měly obsahovat ideálně i obrázek, fotku anebo video, které čtenáře zaujmou. Je potřeba, aby obojí bylo ve vysoké kvalitě, určitě se tedy vyhněte rozmazaným obrázkům.

3. Jednoduchost a srozumitelnost

Udržujte příspěvky srozumitelné. Obecně platí, že snadno pochopitelné příspěvky s čistou grafikou nejlépe upoutají pozornost publika. Jak poznáte, že váš text je dostatečně srozumitelný? Mělo by mu snadno rozumět i 11 dítě. Vždy si zkontrolujte, že:

  • Udržujete své barevné schéma čisté a konzistentní
  • Používáte obrázky
  • Váš text je stručný a srozumitelný
  • Používejte power words

4. Upřednostněte pozitivní, proaktivní obsah před clickbaitem

Tato rada ohledně obsahu je jedna z nejnovějších. Facebook se po posledních skandálech aktivně snaží změnit atmosféru a prostředí na své síti. Zveřejňovat pozitivnější obsah je vodítkem pro společnosti, aby se skutečně zamyslely nad tím, jak přispívají ke svému průmyslu a komunitám obecně.

Pokud se zaseknete na tom, co zveřejnit a co pro vaše čtenáře bude pozitivní či inspirativní, zvažte následujících možností:

  • Osobní příběhy a příběhy o úspěchu
  • Smysluplné tipy, návody a informace
  • Otázky a konverzace přímo na míru vašeho publika
Příspěvky na Facebooku

5. Buďte pro své publikum užiteční

Nezahlcujte svou stránku pouze odkazy nebo obecnými radami. Pokud chcete být uživatelům prospěšní, publikujte užitečné rady a informace přátelským a vstřícným způsobem. Pokud budete dbát na vzdělávání svého publika a oni u vás najdou informace, kterých si budou cenit, budou se rádi vracet.

6. Často se ptejte a veďte diskuse se svými sledujícími

Začlenění otázek do vaší obsahové strategie je nenáročný způsob, jak přimět lidi, aby na vaše komentáře reagovali. Mělo by se ovšem jednat o skutečně relevantní otázky, kde uživatelé mohou vyjádřit něco, co je pro ně důležité. Obecné otázky obvykle nemívají velký úspěch.

7. Vyzvěte čtenáře k akci

Vytvářejte příspěvky, které vyzývají čtenáře k akci. Ať už se jedná o sdílení, zodpovězení otázky, sdělení názoru, přidání komentáře. Samozřejmě není potřeba, aby k akci vyzývalo 100% vašich příspěvků, ale měla by jich být většina. Čím aktivnější život na vaší stránce, tím lepší hodnocení od Facebooku.

8. Nenuťte uživatele odcházet z Facebooku

Pokud chcete rozšířit svůj dosah a zapojení na Facebooku, měli byste se snažit udržet svou aktivitu právě zde. Zní to logicky, ale mnoho podniků dává na svou stránku pouze jeden odkaz za druhým. Příspěvky založené na odkazech mají malý až žádný zájem. Toto vychází i z algoritmu Facebooku, který si chce uživatele držet ve svém ekosystému.

Příspěvky na Facebooku

9. Dbejte na konzistentní frekvenci publikování

Na Facebooku se počítá důslednost. Pravidelné aktualizace ukazují Facebooku, že se chcete zapojit do jejich platformy a podnítit diskuze. Když to uděláte správně, výsledkem je dosah.

Jak často byste měli přispívat? To závisí na vašich zdrojích. Neobětujte kvalitu kvantitě a vymyslete frekvenci, která pro vás dává smysl. Můžete publikovat každý den, ale stejně tak to může být jednou za dva či tři dny. 

10. Odpovídejte na otázky a komentáře

Když už vaši sledující reagují a komentují, nenechávejte je tam samotné. Pokud komentářů chcete více, nezapomeňte reagovat na ty, které již dostáváte. Personalizované odpovědi nejen dají vašim sledujícím vědět, že posloucháte, ale také slouží jako způsob, jak vytvořit osobnost vaší značky.

Pokud se vám článek líbil, tak si přečtěte také o tom , jak napsat úspěšný SEO friendly článek nebo o tom, jak vydělat na internetu.

Komentovat

E-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

Související články