Je pekelně těžké umístit se na vyhledávačích na jednoslovní klíčové slovo. Jenže lidé většinou hledají pomocí mnoho slovních spojení. A když napíšete článek zaměřený na 5-ti slovní spojení, dost možná se umístí na vyhledávači na prvním místě!

Pokud nevíte, co je to klíčové slovo, přečtete si článek Co je to „klíčové slovo“ v souvislosti s weby a vyhledávači?

Američanka Claire Smithová
Američanka Claire Smithová. Nevypadá na to, ale vydělává na webech.

Američanka Clarie Smithová vydělává deset tisíc dolarů měsíčně na tématických webových stránkách, které vytvořila. Má jich asi 50 a ani na jednu nikdy nevytvořila v internetu odkaz. Jen píše články nebo je nechává napsat a vkládá je na své weby.

Jak to Claire dělá?

Jednoduše: Zaměřuje se na dlouhá klíčová slova (longtail keywords).

Hlavně v Česku je toto stále velmi funkční taktika, protože konkurence je menší a klíčová slova jsou méně „vyzobaná“ profesionálními tvůrci webů.

Jak se dostat na první stránky vyhledávačů?

Dejme tomu, že máte webovou stránku o vaření a receptech.

Vaření a recepty jsou snad nejvíce hledaná témata na internetu. Rozhodně se Vám snadno nepodaří dostat se na první stránku vyhledávače například na klíčové slovo „recept na guláš“.

(Někdy jindy si povíme, jak se dají zjistit klíčová slova, která lidé hledají na vyhledávačích. Teď se tím zabývat nebudeme. Prostě jsem „někde“ našel související klíčová slova.)

Klíčové slovo guláš
Úplně se mi sbíhají sliny

Našel jsem, že lidé také občas hledají „recept na nejlepší hovězí guláš“.

Pokud budete chtít na svůj web o vaření dát recept na guláš, tak tam nedáte článek s názvem „recept na guláš“, ale článek s názvem „recept na nejlepší hovězí guláš“.

Až bude někdo hledat přesně toto slovní spojení, vyhledávač dá nejspíš přednost Vaší stránce. Vyhledávač totiž usoudí, že když se titulek Vaší stránky přesně shoduje s tak dlouhým klíčovým slovem, tak je Vaše stránka relevantní více, než ostatní.

Takhle jednoduché to je.

Další příklad

Ukázka s gulášem není úplně ideální, protože i tak jde o docela konkurenční slovní spojení. Resp. kořen klíčového slova je tak konkurenční, že byste to měli těžké i s tou složeninou.

Dejme tomu, že máte stránku o lécích a chtěli byste psát o laktobacilech.

Místo toho, abyste nazvali článek podle nálady nebo prostě „laktobacily“, tak se opět podíváte jaká klíčová slova lidé kolem laktobacilů používají.

Našel jsem, že „nejlepší laktobacily v lékárnách“ taky pár lidí hledá a přitom s tímto klíčovým slovem není v internetu jediný článek.

Vsadím se, že kdybych takový článek napsal na některý ze svých zavedených webů, tak se umístí na první stránce vyhledávačů.

Hledanost malá? Nevadí

Samozřejmě, že hledanost dlouhých klíčových slov není tak velká jako u krátkých klíčových slov.

Jak ale vidíte na příkladu Claire, není vždycky nejlepší cílit tam, kde je velká konkurence.

Počítejte ale s tím, že abyste dosáhli rozumného příjmu, musíte článků napsat hodně. S jedním článkem na málo hledané klíčové slovo moc peněz nevyděláte.

Cílená návštěvnost do terče na zadaná klíčová slovaCílená návštěvnost

Uvědomte si, že takto získaný návštěvník je úzce specializovaný na to, co hledá. Je to velmi cílená návštěva.

Abyste co nejefektivněji zpeněžili návštěvníky takto dlouhých klíčových slov, musíte jim následně nabídnout produkt nebo službu, která úzce souvisí s klíčovým slovem. 

Pokud budete mít v článku o guláši reklamu na krém na boty, neprodáte ANI JEDEN.

Pokud tam ovšem dáte možnost objednat si zlevněnou kuchařku, dost možná jich pár prodáte.

Jak návštěvníky zpeněžit

Jen v rychlosti poznamenám, že návštěvníky můžete zpeněžit například těmito způsoby:

  • na web si dáte reklamu Google AdSense nebo Seznam Sklik,
  • na web umístíte reklamu domluveného partnera,
  • na webu budete prodávat vlastní eBook,
  • atd.

Musíte už mít web

Abyste tuto taktiku mohli praktikovat, musíte hlavně nějaký web už mít.

Váš web už musí mít nějakou váhu v internetu. S rychlokvaškou se na vyhledávače nedostanete.

V dnešní době je třeba web cca rok provozovat, pravidelně aktualizovat a mít na něj nějaké odkazy v internetu a až pak se stane webem, který vyhledávače vezmou v potaz.

Chcete dělat weby chytře?
Přihlašte se k odběru článků a soukromých informací, které píšu jen e-mailem.
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Komentáře

  1. Dobrý den,
    pěkný web a pěkné stránky.
    Pata Flynna znám, webů mám několik desítek, takže trochu se v tom také pohybuji. Schválně zkusím nechat vytvořit článek na ty laktobacily, konkrétně bych udělal spojení „nejlepší laktobacily“ a uvidíme.

    Problém v hledanosti je, že longtail v USA má pořád smysl, v ČR bude hledanost často tak zanedbatelná, že to nebude dávat smysl. Navíc pokud je malá hledanost, nebude ani vhodný produkt k prodeji. Ale to by mohl obstarat AdSense.

    1. To jsem zvědavý na výsledek s těmi laktobacily, dejte pak vědět, to bude zajímavé.

      Najít ty správná longtail klíčová slova je tak trochu umění. Nejde jenom o to, jak moc se hledají, ale taky o to odhadnout, jak moc se to slovo dá zpeněžit. Na anglická klíčová slova existuje spousta šikovných pomůcek, ale v češtině je to takové hledání jehel v kupce sena.

      Díky za pochvalu, ať se daří s weby!

    2. Vidím, že jste článek napsal hned druhý den a zvolil jiný titulek a to „Nejlepší laktobacily pro dospělé i děti – Forte, Swiss, Laktobacílky“ a že jste na tento titulek na prvním místě na Googlu a na první stránce Seznamu. Skvělý příklad, že dlouhá klíčová slova fungují. Gratuluji!

    1. Super úspěch. Gratuluju a jsem rád, že jsi tento článek takhle pěkně prakticky potvrdil 🙂
      Doporučuji teď, aby ses naučil nalézat vhodná slova sám. V zásadě to ze začátku nemusí být žádná věda. Prostě zadej do vyhledávače jakékoliv slovní spojení tě napadne, které by mohli hledat lidé patřící do tvé cílové skupiny, a zkoumej jaká je tam konkurence. Jakmile najdeš slovo, které někdo asi i hledá a není na něj konkurence, tak napiš článek o tomto klíčovém slově.
      Můžeš i sledovat statistiky vyhledávání od Googlu nebo Seznamu, zda slova co tě napadnou někdo hledá. Nicméně ty jejich statistiky někdy obsahují nulu u slov, která jsou málo hledaná, ale přitom se z nich dá vytěžit pěkný peníz (protože jsou hodně cílená).
      Monetizace AdSense je na tento způsob získávání návštěvnosti naprosto nevhodná. AdSense se hodí na weby s velkou návštěvností, kde návštěvníky nejde monetizovat konkrétním produktem.
      Měl bys prodávat produkt, který souvisí s klíčovým slovem. Může to být krabička laktobacilů nebo třeba ebook o laktobacilech. Nápadům se meze nekladou. Každá cílovka a ještě k tomu každý konkrétní web je odlišný, takže na jednom webu se může dobře prodávat produkt, který na jiném nejde.
      Ovšem nemůžeš mít každý článek na jiný produkt a snažit se tak vydělat, to se nevyplatí. Je potřeba mít např. jeden web o laktobacilech, tam spousty článků na různá slovní spojení, aby tam byla dostatečná návštěvnost z cílové skupiny a pak to celé zkoušet různě monetizovat produkty, ebooky, poradenstvím atd. atd.
      Úspěch na internetu tkví v neustálém zkoušení a testování všeho možného, okamžitou aplikaci toho co funguje a neustálém zdokonalování a stavění nových webů na základě nově nabytých zkušeností atd. Vše si každý musí vyzkoušet sám. Žádný univerzální návod není.
      Samozřejmě jsou nějaká obecná pravidla, ale jestli se nakonec produkt prodává závisí na hodně faktorech, takže je potřeba zkusit na každém webu všechno možné, aby se vědělo co tam funguje.

  2. Poslední dobou jsem se také více zaměřil na long-taily. Ze začítku jsem nad tím nepřemýšlel tak jako teď. Pokud máte například 10 klíčových slov a počet vyhledávání je dohromady 1000, což znamená 100 vyhledávání pro každé slovo, tak to máte 1000 dalších potencionálních zákazníků. Ale v praxi to většina lidí dělá tak, že se zaměří jenom na to nejvíce vyhledávané slovo, které může mít například 900 vyhledávání. Takže když se zaměříte na long-taily získáte spoustu nových zákazníků. Tím nechci ale říci, že není dobré zaměřit se na nejvíce vyhledávané KWS, to je také důležité, to je jasné 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *