Jak optimalizovat prodejní webovou stránku?

Na vlastních webech zkoušel různé formy prodejních taktik, většinou jsem se inspiroval v odborných článcích nebo vlastními nápady nebo u konkurence. Vyšel mi z toho seznam nutností, které nesmí chybět na žádné prodejní stránce, abyste maximalizovali prodej. Ověřeno praxí!

Výhody produktu v bodech

Uveďte výhody Vašeho produktu v bodech. Pokud nejde o produkt, uveďte výhody Vaší firmy (30 let na trhu, konzultace zdarma). Proč by si měl zákazník objednat zrovna Váš produkt nebo službu? V čem jste lepší než konkurence? Proč si mám koupit Váš produkt a ne konkurence? Jak velká je Vaše firma? Kde všude působí? Kolik zákazníků máte? Kdo používá Váš produkt?

Výzva k akci

Na webové stránce musí být výrazná výzva k akci. Například velký výrazný čudl OBJEDNAT a ještě u něj šipečka, aby bylo jasné, že to je to místo, kam mají lidé klikat. Nemaťte lidi více výzvami k akci, mějte jen jednu.

Jednoduchý a jasný nadpis

Nesnažte se vyjádřit kdoví jak složitě a odborně jak skvělý je Váš produkt. V jednoduchosti je síla. Do nadpisu nejlépe rovnou uveďte hlavní výhodu. Příklad špatného nadpisu je typicky nějaký nic neříkající slogan typu „měníme jak vypadá svět.“ Místo toho raději napište jasně a stručně o co jde a jaká je výhoda, třeba „Nejlehčí a nejtišší auta na elektřinu.“

Obrázky

Lidi radši koukají na obrázky, než čtou. Než abyste popisovali, jak skvělé a kvalitní vyrábíte boty, raději ukažte krásnou fotografii bot, ze které to bude jasné.

Pokud Vám to rozpočet dovoluje, nafoťte si ateliérové fotografie, třeba s modelkami nebo jen produktové. Pěkná sada fotek má velký efekt.

U jedné firmy jsem vytvořil sadu fotografií s modelkami. Nejednalo se o žádné lechtivé fotografie, ale firma měla za zákazníky hlavně muže a tak na stránce bylo něco pro potěchu jejich oka. Výsledek? Téměř každý zákazník si poctivě proklikal celé stránky, aby viděl všechny fotografie. Kromě okouknutí modelek se tak samozřejmě dozvěděl, co všechno firma prodává.

Video

Víte, proč internetový gigant Amazon má u nejprodávanějších produktů video recenze? Protože to FUNGUJE.

Videy jsem udělal z nevýdělečných webů naprosté trháky. Videa prostě fungují.

Citace spokojených zákazníků

Velmi důležitý bod. Uveďte citace spokojených zákazníků i s jejich fotkami.

Referenční loga

Umístěte na web loga Vašich zákazníků (pokud je to možné). Nejlépe pokud jde o velké firmy. Pokud Vám věří tyto velké známé firmy, proč by neměl nový návštěvník?

Napsali o Vás?

Pokud o Vás někde napsali (noviny, internet…). Umístěte na své stránky loga těchto médií jako odkaz na stránku, kde bude výpis článků o Vás.

Budujte komunitu věrných zákazníků

Dejte někam možnost přihlásit se k odběru newsletterů, případně používejte sociální sítě.

Možnost komentářů, sdílení stránky

Nebojte se nechat Vaše zákazníky výrobky komentovat. Web se Vám tak bude aktualizovat sám, získáte cennou zpětnou vazbu a další citace zákazníků.

Umístěte na svou stránku možnost snadno poslat odkaz přátelům (přes Facebook, Twitter apod.).

Chytrým lidem nic neunikne...
Některé informace posílám jen odběratelům e-mailů. Přihlašte se k odběru článků a informací, které píšu jen e-mailem.
We respect your privacy

Autor

Pavel Bíbr

Pavel se věnuje tvorbě webových stránek přes 15 let. Byl u zrodu internetu v Česku a má za sebou řadu úspěšných projektů, z nichž některé stále aktivně provozuje. Baví ho vysvětlovat vše kolem webů a pomáhat lidem s jejich weby. Lidé mu pokládají mnoho podobných dotazů ohledně webových stránek a tak se rozhodl, že pro ně vytvoří tento web. Kontakt na Pavla.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *