Klíčové slovo "líbání" vyhledáno na Seznam.cz

Co je to „klíčové slovo“ v souvislosti s weby a vyhledávači?

Při tvorbě webů a hlavně při práci s vyhledávači určitě potřebujete znát termín „klíčové slovo“. Vysvětlíme si to pěkně na příkladech.

Začalo to v internetové době kamenné

V internetové době kamenné, čili asi před 10-ti lety, termín klíčové slovo znamenal slovo nebo slovní spojení popisující obsah webové stránky. Každý text se označil několika klíčovými slovy a z nich se dalo usoudit, o čem daná stránka je.

Klíčová slova se používala jako nápověda pro vyhledávač, na jaké dotazy má webovou stránku zobrazovat.

V těch kamenných dobách se klíčová slova vkládala do zdrojového kódu stránky. Bylo to neviditelné pro návštěvníka webu. Klíčová slova viděl jen vyhledávač a cílem bylo usnadnit mu pochopení obsahu webu.

Pokud jste měli webovou stránku s návodem na líbání, tak jste jí označili klíčovými slovy „líbání, polibek, návod na líbání, erotická předehra.“ Vyhledávač tak nejen věděl, o čem web je, ale také na která slova ho má zobrazovat. Když pak někdo hledal „erotická předehra“, zobrazil se mu Váš web a přitom slova „erotická předehra“ nemusela v obsahu webu vůbec být.

Zpočátku to fungovalo dobře, ale majitelé webů to začali zneužívat a dávali do klíčových slov úmyslně nesouvisející slova, jen aby se jejich web lépe umísťoval ve výsledcích vyhledávání na vyhledávačích.

A tak byl původnímu smyslu klíčových slov konec.

Význam klíčových slov dnes

V dnešní době se klíčovým slovem označuje slovo nebo slovní spojení, které lidé zadávají do vyhledávače (Google, Seznam, Yahoo apod.).

Klíčové slovo „líbání“ na 3 vyhledávačích:

Klíčové slovo "líbání" vyhledáno na Seznam.cz
Klíčové slovo „líbání“ vyhledáno na Seznam.cz
Klíčové slovo "líbání" vyhledáno na Googlu
Klíčové slovo „líbání“ vyhledáno na Googlu
Klíčové slovo "líbání" vyhledáno na Yahoo
Klíčové slovo „líbání“ vyhledáno na Yahoo

Jak vidíte, není to žádná věda.

Klíčové slovo je prostě slovo nebo slovní spojení, které hledáte na vyhledávači.

S tím ovšem souvisí hodně věcí.

Témata související s klíčovými slovy:

  • Na jaká klíčová slova je Váš web vidět na vyhledávačích?
  • Jakou hustotu klíčových slov máte na stránce? Neboli jak často je v textu cílové klíčové slovo v porovnání s ostatním textem?
  • Na jaká klíčová slova svůj web optimalizuji? Neboli na která klíčová slova se snažím být na vyhledávačích vidět?
  • Mám klíčové slovo v titulku stránky?

A tak dál…

Klíčová slova s dlouhým ocasem

Ne, není to žádná sprosťárna.

V angličtině se zažil název „longtail keywords“, čili dlouhoocasá klíčová slova.

Longtail keywords jsou klíčová slova, která jsou dlouhá. Jsou to delší slovní spojení.

Ukázalo se totiž, že většina lidí na vyhledávačích hledá 3 a víceslovní slovní spojení a tak nemá smysl se svým webem cílit na jednoslovní klíčová slova. Když se podíváte do statistik přístupů na web, tak tam uvidíte pár přístupů na jednoslovní spojení a pak velké spousty přístupů na víceslovní spojení.

Hodně štěstí při hledání těch správných klíčových slov pro Váš web!

Chytrým lidem nic neunikne...
Některé informace posílám jen odběratelům e-mailů. Přihlašte se k odběru článků a informací, které píšu jen e-mailem.
We respect your privacy

Autor

Pavel Bíbr

Pavel se věnuje tvorbě webových stránek přes 15 let. Byl u zrodu internetu v Česku a má za sebou řadu úspěšných projektů, z nichž některé stále aktivně provozuje. Baví ho vysvětlovat vše kolem webů a pomáhat lidem s jejich weby. Lidé mu pokládají mnoho podobných dotazů ohledně webových stránek a tak se rozhodl, že pro ně vytvoří tento web. Kontakt na Pavla.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *